miércoles, 18 de mayo de 2011

Incoterms 2010: FOB vs CIF i Intervenció del Forwarder

     Amics del blog, mitjançant el present article us donaré als importadors els motius pels quals és molt millor comprar en condicions FOB que CIF (amb els nous incoterms: FCA i CIP, CPT) i per què s'ha d'utilizar únicament un intermediari: el vostre forwarder de confiança.

     Hi ha empreses que desconeixen que comprar CIP, CPT port de destí els hi surt molt més car que si compren FCA port d'origen. En primer lloc hauriem de distingir entre embarcs fcl i lcl i entre embarcs maritims i aeris. En els casos lcl, ha d'intervenir obligatòriament un transitari perquè una cia naviliera no consolidarà un contenidor amb càrregues de diferents empreses. En els casos fcl, és millor per un importador comprar en condicions FCA (on board) i a més s'ha d'utilitzar el forwarder / transitari pels següents motius:

1.- Quan un importador compra fca, l'exportador no decideix el transitari sino que és el comprador qui nomina el seu que és el mateix a origen i a destí perquè és qui contracta el transport internacional. Així que d'aquesta manera l'importador ja té preus tancats i no hi ha despeses extra ni intervenció de cap altre transitari.

2.- Per altra banda, dir que els transitaris tenim contractes molt bons amb les navieres degut al volum de contenidors i càrrega que manipulem, gestionem transports interiors terrestres, coneixem el mercat: preus, temps de trànsit, eficàcia dels serveis ofertats, gestionem assegurances, fem el despatx duaner, expedim els B/L, etc. És millor pels importadors contractar un únic interlocutor-transitari que ofereixi tots els serveis de logística.

     Així que és un risc que l'importador compri en condicions CPT, CIP perquè normalment s'incrementen les despeses d'arribada a destí per intervenció de l'agent del transitari d'origen que té a destí i pel "rebate" que el primer li sol.licita al segon. És un risc perquè no sabem quines navieres i serveis contractarà. A més, en cas de sinistre no sabem si ha contractat l'assegurança amb cies de primer ordre ni quina cobertura ha negociat.

     CONCLUSIÓ: Recomenem als importadors compra en condicions FCA y per descomptat a través d'un transitari - forwarder coneixedor amb profunditat del mercat maritim, aeri i terrestre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario